سخن اندیشمندان
شهر يك اثر هنري بزرگ است كه آفرينندگاني به وسعت خود و به تعداد جمعيتش دارد (كريستوفر الكساندر)

چهارشنبه, ۱۷ بهمن , ۱۴۰۳ Wednesday, 5 February , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 596 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 78×

ویژه خبری

پایان اولین دوره مسابقات آزاد مهارتی هوش مصنوعی در البرز هوش مصنوعی و مدیریت شهری نوین برگزاری کارگاه نویسندگی روایت پایداری در کرج کوتاه کردن دست سودجویان از حریم رودخانه های کرج تردد ۱۸۸ میلیون خودرو از راه های البرز تاثیر مثبت پلاسما درمانی بر درمان زخم های دیابتی در البرز همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی در هشتگرد برگزار می شود استفاده از مدیران بومی و کارآمد در اولویت استاندار البرز باشد آمادگی راهداری البرز برای حضور در رزمایش الی بیت المقدس تولید سالانه ۳۱۱ میلیون مترمکعب آب شرب در البرز خبر قطعی برق در بهار و تابستان صحت ندارد اجرای طرح جمع آوری چرخ دستی‌های غیر مجاز در کرج کاهش ۱۰ درصدی ذخیره سد کرج نسبت به سال گذشته مسابقه طراحی المانِ میدان ورودی دانشگاه جامع امام حسین اندیشکده حکمرانی شهری مِهستان ضوابط راه پله ۱۰۰ میلیون تومان پاداش برای یک شخصیت ماندگار عروسکی کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت شهری هزینه مدیریت شیرابه در حلقه‌دره ۶ میلیارد تومان است ماهدشت میزبان مسابقات قهرمانی یونیون شیتوریو کاراته کشور 

موتورهای بنزینی اداره پست مشهد برقی می شود
31 خرداد 1403 - 12:12
شناسه : 2976
7
پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد گفت: در توافقی که با اداره پست خراسان رضوی انجام شد در فاز اول تعداد ۱۵۰ موتور برقی جای موتور بنزینی را در این مجموعه خواهند گرفت.
ارسال توسط : منبع : دانشنامه تخصصی و پایگاه خبری موج شهر
پ
پ

موتورهای بنزینی اداره پست مشهد برقی می شود

به گزارش دانشنامه تخصصی و پایگاه خبری موج شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدجعفرشمس روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: موتورهای بنزینی اداره پست مشهد برقی می شود و عنوان نمود در سال ۱۴۰۲ در مراکز معاینه فنی، تعداد ۵۶ هزار و۸۸۴ خودرو سبک، نیمه سنگین و سنگین را مدیریت و مورد نظارت و بررسی قرار دادیم.

وی اضافه کرد: در حوزه مدیریت شهری به صورت کلان به دنبال آن هستیم تا خدمات را سریع تر، شفاف و بهنگام ارائه دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد با تاکید بر توجه ویژه به فرآیند سالم سازی و هوشمند سازی سازمان از ابتدای قبول مسئولیت اظهار کرد: یکی از دغدغه های دولت ها و ارگان های شبه دولتی در ارائه خدمات و ارائه وظائف، حرکت به سوی هوشمندسازی است.

شمس تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ هوشمندسازی را با چند رویکرد آغاز کرده و بنا داریم تا عمده بودجه عمرانی در سال جاری مبتنی بر توسعه هوشمندسازی در ارائه خدمت به شهروندان، فعالان حوزه حمل و نقل بار و مدیریت شهری هزینه شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در حوزه هوشمندسازی افتتاح مرکز کنترل ترافیک و مانیتورینگ سازمان را در دستورکار داریم تا بتوان نظارت بر موضوع انضباط ترافیکی کامیون ها، خودروهای سنگین و نیمه سنگین را در سطح شهر به بهترین شکل انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تردد شهری کامیون هایی که از لحاظ تناژ سنگین شناخته می شوند از اهمیت بسیار بالایی در شهر به شمار می روند گفت: آنچه که در حوزه قوانین و موضوعات ترافیکی شهری مشهد به آن توجه شده است محدوده کامیون محور است و به همین منظور مشهد در سه محدوده سبز، زرد و قرمز برای خودروهای سنگین و نیمه سنگین مشخص شد.

شمس عنوان کرد: یکی از حساسیت های شورای شهر موضوع نظارت بر نرخ نامه ها و اجرای صحیح آنها بوده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری ادامه داد: بررسی و بازرسی های نامحسوس و درج نرخ نامه ها در شرکت ها از جمله اقدامات برای اجرای صحیح نرخ نامه بود اما علی رغم این موضوعات یک سری تخلفات شکل می گرفت که این موضوعات نیز با رویکردی که سازمان در حوزه شفاف سازی و نظارتی در پیش گرفته حل خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع راه اندازی بارنامه درون شهری به عنوان هدف غایی سازمان حمل و نقل بار تصریح کرد: بارنامه درون شهری شبیه بارنامه هایی است که برای ناوگان فعال در حوزه جاده ای صادر می‌شود؛ نتیجه راه اندازی سامانه جامع بارنامه جمع آوری یک سری اطلاعات هفت گانه است که به حوزه ها مدیریتی، امنیتی، نظارتی و کنترل ترافیک و روان سازی ترافیک شهر کمک میکند

شمس با اشاره به اینکه شهرداری مشهد تنها شهرداری است که سامانه صدور بارنامه شهری را خودش طراحی کرده است، گفت: در حوزه تخصیص سوخت به ناوگان باری یکی از ابزارهای دولت برای اشراف به میزان فعالیت این ناوگان، سامانه هوشمندبارنامه درون شهری است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری یادآور شد: یکی از موضوعاتی که معمولا معضل شهری اعلام می شود موضوع پارک خودروهای سنگین در برابر منازل شهروندان است؛ موضوعی که مجازات درنظر گرفته شده برای آن نتوانسته بازدارندگی لازم را داشته باشد.

وی افزود: به منظور جلوگیری از گستردگی این معضل، ایجاد توقفگاه خودروهای سنگین را آغاز کردیم و در حال حاضر ۹/۹ هکتار فضای پارک خودروهای سنگین در اختیار داریم.

شمس با اشاره به ساخت یک توقفگاه جدید در میدان نمایشگاه با رویکرد ساماندهی خودروهای جرثقیل گفت: فاز اول دومین توقفگاه ما با مساخت۴/۲ هکتار در جاده میامی به مشهد تا ده روز دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری تصریح کرد:استقبال رانندگان از توقفگاه های ما به قدری بالاست که سطح اشغال توقفگاه در سال گذشته ۱۰۳ درصد بوده است.

وی با اشاره به ایجاد ۷۰ ایستگاه تخلیه بار در سال ۱۴۰۳ در سطح شهر مشهد گفت: برای ایجاد یک ایستگاه تخلیه بار باید از ۴ مرجع شهرداری منطقه، پلیس راهور مشهد، سازمان ترافیک شهرداری و شورای ترافیک شهر مشهد مجوز اخذ کرد.

شمس با تاکید بر اینکه انضباط مالی و شفافیت به صورت منظم و سازمان یافته در مجموعه فعالیت های سازمان همواره مورد رصد و بررسی قرار می گیرد‌ گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۶ درصد درآمدهای سازمان محقق شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری با اشاره به موضوع اهمیت ایجاد زیرساخت های لازم در کنارگذر شمالی مشهد گفت: مدیریت این موضوع با اداره کل راهداری است و ما نیز به عنوان بخشی از این موضوع به صورت مستمر اتفاقات را پیگیری می کنیم.

وی با بیان اینکه خودروهای قانون گریز توسط بازرسین سازمان در سطح شهر شناسایی می شوند خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳ هزار و ۶۵۲ خودروی سنگین به دلیل استفاده نکردن از کنارگذر شمالی و ورود به محدوده غیرمجاز جهت تردد، اعمال قانون شدند.

شمس عنوان کرد: براساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط دانشگاه فردوسی در سال ۹۶ سهم ناوگان حمل و نقل بار در آلودگی هوای مشهد در بخش منابع متحرک به میزان ۱۱/۳ درصد بوده و تاکنون گزارش رسمی دیگری توسط نهاد رسمی منتشر نشده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری با تاکید بر اینکه موضوع ماشین های سپتاژ از زخم های کهنه شهر بوده است گفت: از سال گذشته یک طرحی را به نام انضباط خودروهای سپتاژ با همکاری فرمانداری آغاز کردیم تا بتوانیم بر ۱۲۵ دستگاه خودروی سپتاژ در سطح شهر نظارت ویژه ای داشته باشیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر تعداد ۹۳ خودرو به ردیاب الکترونیکی مجهز شده اند تا تردد، توقف، بارگیری و تخلیه آنها به صورت کامل مورد رصد و بررسی قرار بگیرد و دیگر شاهد تخلیه غیرمجاز انواع فاضلاب در اطراف شهر نباشیم.

شمس با بیان اینکه علاوه بر شهرداری سایر ارگان ها نیز در این حوزه مسئولیت های دارند گفت: در حال حاضر تصفیه خانه سپتاژ نیاز به بهبود فضا برای استاندارد تر شدن نحوه تخلیه فاضلاب ها در آن مکان دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری خاطرنشان کرد: موضوع تخلیه غیرمجاز برخی از خودروها با اطلاعاتی که توسط اداره کل آب و فاضلاب در اختیار ما قرار می دهد به صورت دقیق به دستگاه قضایی ارسال می شود تا برخورد های لازم با متخلفین در این حوزه صورت بگیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون ۳۲ دستگاه خودرو سپتاژ در سطح شهر از نصب ردیاب الکترونیک خودداری کرده اند که اسامی و مشخصات آنها در شورای سلامت مطرح شده و انتظار می رود با آنها برخورد قاطع صورت بگیرد.

شمس افزود: شهرداری مشهد درخواست صریح دارد تا مراجع مسئول به این موضوع ورود جدی داشته و با متخلفین در این حوزه برخورد کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری گفت: تعداد خودروهای سپتاژ در سال ۱۳۹۸ حدود ۵۰۰ دستگاه بود که با توسعه سیستم فاضلاب در مناطق مختلف شهر میزان تقاضا برای استفاده از این خدمات به شدت کاهش یافت.

لینک اخبار مرتبط: 

دیدگاه‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 1403 در حوزه مدیریت شهری

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 357987 -021
پسـت الـکترونیـکی info@mojshahr.ir
آدرس پسـتی تهران، بزرگ راه همت، خیابان میرداماد، کوی ولیعصر ،ساختمان 25، دفتر فرهنگستان