سخن اندیشمندان
شهر يك اثر هنري بزرگ است كه آفرينندگاني به وسعت خود و به تعداد جمعيتش دارد (كريستوفر الكساندر)

سه شنبه, ۱۶ بهمن , ۱۴۰۳ Tuesday, 4 February , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 596 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 78×

ویژه خبری

پایان اولین دوره مسابقات آزاد مهارتی هوش مصنوعی در البرز هوش مصنوعی و مدیریت شهری نوین برگزاری کارگاه نویسندگی روایت پایداری در کرج کوتاه کردن دست سودجویان از حریم رودخانه های کرج تردد ۱۸۸ میلیون خودرو از راه های البرز تاثیر مثبت پلاسما درمانی بر درمان زخم های دیابتی در البرز همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی در هشتگرد برگزار می شود استفاده از مدیران بومی و کارآمد در اولویت استاندار البرز باشد آمادگی راهداری البرز برای حضور در رزمایش الی بیت المقدس تولید سالانه ۳۱۱ میلیون مترمکعب آب شرب در البرز خبر قطعی برق در بهار و تابستان صحت ندارد اجرای طرح جمع آوری چرخ دستی‌های غیر مجاز در کرج کاهش ۱۰ درصدی ذخیره سد کرج نسبت به سال گذشته مسابقه طراحی المانِ میدان ورودی دانشگاه جامع امام حسین اندیشکده حکمرانی شهری مِهستان ضوابط راه پله ۱۰۰ میلیون تومان پاداش برای یک شخصیت ماندگار عروسکی کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت شهری هزینه مدیریت شیرابه در حلقه‌دره ۶ میلیارد تومان است ماهدشت میزبان مسابقات قهرمانی یونیون شیتوریو کاراته کشور 

کاهش ۱۱ درصدی ترافیک تهران_کرج با افتتاح آزادراه شمالی  
27 دی 1403 - 13:13
شناسه : 5024
1
رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج: رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: برآوردها نشان می دهند که با احداث آزادراه شمالی کرج حدود ۱۱ درصد از ترافیک اتوبان کاهش می یابد.
ارسال توسط :
پ
پ

کاهش ۱۱ درصدی ترافیک تهران_کرج با افتتاح آزادراه شمالی

به گزارش دانشنامه تخصصی و پایگاه خبری موج شهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، که به موضوع کاهش ۱۱ درصدی ترافیک تهران_کرج با افتتاح آزادراه شمالی، می پردازد، محمد اسدیان، در بازدید جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های البرز و دانشگاه تهران از پروژه آزادراه شهید سلیمانی کرج و پروژه مترو ایستگاه شهید سلطانی گفت: براساس بررسی ها بیش از ۱۱ درصد ترافیک آزاد راه تهران – کرج جذب آزاد راه شهید سلیمانی خواهد شد.

وی افزود: رویکرد این دوره از شورای شهر کرج در مورد پروژه آزادراه شهید سلیمانی به‌طور ویژه بر تکمیل پل‌های B0 و B1 متمرکز شد، این دو پل نقش کلیدی در اتصال به اتوبان شهید همت دارند، چراکه تا زمانی که این اتصال برقرار نشود، زنجیره ارزش پروژه شکل نخواهد گرفت و تلاش‌ها بی‌ثمر خواهد بود.

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: یکی از تصمیمات مهم شورای ششم شهر کرج، هدایت منابع مالی و اجرایی به سمت تکمیل این دو پل بود تا مسیر پروژه با سرعت و کارآمدی بیشتری به سرانجام برسد.

اسدیان با اشاره به انجام یک و نیم میلیون تن خاکبرداری در پل B0 بیان کرد: در خصوص پل B1 که شهرداری کرج در سال 1396 خود را به عنوان سرمایه‌گذار آن معرفی کرده بود، یک تغییر رویکرد جدی در شورای ششم اتخاذ شد.
وی افزود: نخستین تغییر این بود که مدیریت شهری کرج دیگر به‌تنهایی نقش سرمایه‌گذار را ایفا نکند و دولت نیز در تأمین هزینه‌های این پروژه مشارکت کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: با تلاش‌های استاندار، اعضای شورا و شهردار، بیش از 20 جلسه برگزار شد تا دولت به‌عنوان سرمایه‌گذار در این پروژه وارد شود و بخشی از بار مالی سنگین آن که بر دوش مدیریت شهری کرج بود کاهش یابد.

اسدیان اضافه کرد: در ابتدا دولت پذیرفت که 30 درصد از هزینه‌ها را بر عهده بگیرد، امّا با پیگیری‌های مستمر و مذاکرات گسترده، این میزان به 50 درصد افزایش یافت. این مشارکت، نقطه عطفی در اجرای پروژه بود زیرا دولت‌ها تاکنون معمولاً در هیچ پروژه‌ای بیش از 30 درصد سرمایه گذاری و مشارکت نداشته‌اند.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: برآوردها نشان می‌دهند که با احداث این بزرگراه، حدود 11 درصد از ترافیک اتوبان کاهش می‌یابد و بار ترافیکی به سمت این پروژه منتقل می‌شود، البته هیچ سندی در تأیید این عدد مشاهده نکرده‌ام و شبیه‌ساز یا سیمیلاتوری که این موضوع را با اطمینان تأیید کند نیز در دسترس نیست.

اسدیان با بیان اینکه به نظر می‌رسد اگر این بزرگراه به درستی اجرا شود، ظرفیت کاهش ترافیک حتی بیش از 11 درصد را نیز خواهد داشت، تاکید کرد: از سوی دیگر، بسیاری از کارهای اتوبان جنوبی که از گرمدره آغاز می‌شود و مصوبه شورای عالی ترافیک را نیز دریافت کرده، انجام شده و هزینه اجرای این اتوبان به مراتب کمتر از پروژه آزادراه شهید سلیمانی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پل B1 به عنوان یکی از اصلی ترین بخش‌های پروژه دارای پایه‌ای به ارتفاع 173 متر از کف رودخانه تا سطح پل بوده، آن را به یکی از برجسته‌ترین و پیچیده‌ترین سازه‌های این پروژه تبدیل کرده است.

لینک اخبار مرتبط؛

پیچیدگی ابنیه هزینه ساخت آزادراه شمالی کرج را بالا برده است

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 357987 -021
پسـت الـکترونیـکی info@mojshahr.ir
آدرس پسـتی تهران، بزرگ راه همت، خیابان میرداماد، کوی ولیعصر ،ساختمان 25، دفتر فرهنگستان